مجله سلامتی سالیان

کمک به فرزندان برای تصمیم گیری درباره ی انتخاب یک ناهار سالم و خوشمزه

کمک به فرزندان برای تصمیم گیری درباره ی انتخاب یک ناهار سالم و خوشمزه

از آنجا که تعداد کودکانی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند ، همچنان با سرعت نگران کننده به صعود خود ادامه می دهند ، بسیاری از والدین شروع به توجه دقیق تر به ارزش غذایی غذاهایی که در هنگام ناهار برای فرزندان خود تهیه می کنند، کرده اند. در پاسخ، بسیاری از سیستمهای مدارس که وعده ی ناهار دانش آموزان را تقبل کرده اند شروع به ایجاد تغییراتی در منوهای خود کرده اند، از جمله از بین بردن غذاهای سرخ شده و اضافه کردن غذاهای سالم تر و کم چرب و سبزیجات به دانش آموزان.در زیر چند روش ساده آورده شده است که می توانید به فرزندان خود در انتخاب غذای سالم از بوفه ی مدرسه در صورتی که ناهار آنها را تأمین می کنند یا توسط خود شما تهیه می شود، کمک کنید.

فرزندان خود را ترغیب کنید تا از گزینه های سالم برای تغذیه استفاده کنند.

کودکانی که در خانه ای بزرگ شده اند که در آنجا میوه و سبزیجات تازه بیشتر از شیرینی در دسترس می باشد ، ممکن است در هنگام دور بودن از خانه غذاهای سالم را انتخاب کنند. سعی کنید هیچ غذای خاصی را “ممنوع” نگذارید. درعوض ، به فرزندان خود نشان دهید که چگونه همه غذاها می توانند بخشی از یک برنامه غذایی سالم باشند. شما می توانید با بازی کردن به عنوان یک الگوی نقش مثبت کمک کنید و به فرزندان خود این امکان را می دهید تاشما را در خوردن غذاهایی که نه تنها خوشمزه ، بلکه مغذی هستند نیز ببینند.

انتخاب گزینه های عاقلانه از بوفه مدرسه یا انتخاب توسط شما به عنوان مادر خانواده

شما نمی توانید فرزندان خود را مجبور کنید غذاهای سالم را انتخاب کنند ، اما می توانید در مورد فواید خوردن یک ناهار مغذی به آنها آموزش دهید. علاوه بر تأمین ویتامین ها و مواد مغذی مهم ، ناهار همچنین به سوخت رسانی مجدد بدن آنها برای ساعات باقیمانده در طول روز کمک می کند. کودکانی که از بوفه ی مدرسه با بیرون از منزل تغذیه می کنند باید مورد تشویق قرار بگیرند که:

یک ناهار متعادل را انتخاب کنید

کودکان بیشتر ساعتهای بیداری خود را در مدرسه می گذرانند. بنابراین ، آنها به یک ناهار مغذی نیاز دارند که از غذاهای هر یک از گروه های غذایی تشکیل شده باشد. حتی اگر کودکی همبرگر را انتخاب کند که چربی آن نسبتاً زیاد است ، می تواند با خوردن همبرگر روی یک نان گندم کامل، این انتخاب را متعادل کند ، به جای سیب زمینی سرخ شده یا چیپس ، یک سالاد میل کند ، یک سیب به جای یک کلوچه بخورد و میلک شیک شیر کم چرب بنوشد.

از حذف ناهار خودداری کند

حتی به دلیل کمبود زمان ، خوردن ناهار برای سلامتی و رشد مناسب فرزندان شما بسیار مهم است. اگر ایستادن در صف برای خید از بوفه مدرسه طول می کشد ، به فرزندان خود کمک کنید یک ناهار مغذی را از خانه تهیه کنند.

شیر 1% چربی یا کم چرب را بجای شیر کامل انتخاب کنید

شیر، کلسیم و سایر ویتامین ها و مواد مغذی مهم را که برای استخوان ها و دندان های سالم لازم دارند ، در اختیار کودکان قرار می دهد. با این حال ، شیرهای کم چرب دارای مقادیر غذایی یکسانی با همان شیر با چربی بالاتر هستند ، اما بدون چربی اضافی.

در مقابل دستگاه های اتوماتیک میان وعده ها یا فست فودها مقاومت کنید

ممکن است فرزندان شما وسوسه شوند در صف ناهار در بوفه مدسه منتظر نمانند و یک عدد شیرینی یا میان وعده دیگری را از دستگاه اتوماتیک موجود در مدرسه یا مکان های دیگر تهیه کنند. وقتی این کار را انجام می دهند آنها نه تنها بر روی چربی و قندها را جذب می کنند بلکه بدنشان را از مزایای غذایی که می تواند ناشی از یک ناهار متعادل خوب باشد محروم کنند.

مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه را ترکیب کنید

با قرار دادن کاهو و گوجه فرنگی روی ساندویچ خود و خوردن یک سیب یا ماست کم چرب و میوه برای دسر ، فرزندان خود را به اضافه کردن سبزیجات و میوه های اضافی به ناهار خود ترغیب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *